Depresija test - imam li depresiju?

Svi pricaju o toj depresiji, kao o jednoj od najcescih bolesti sadasnjice i uzroku mnogih problema i patnji.

Pitali ste se vec da li ste depresivni? I da li vase promjene raspolozenja, umor, povremena bezvoljnost znace da je depresija u pitanju? Ako je odgovor DA, pitate se dokle ce to sve trajati i ima li lijeka ? 
Ovo je
jedan jednostavan test kojim sami ocjenjujete da li imate neke od tegoba koje su dio depresije. Zove se BDI (Beck Depression Inventory). 

Uputstvo: Ovaj se upitnik sastoji od 21 grupe tvrdnji. Pažljivo pročitate svaku od njih i zatim odaberite jednu tvrdnju u svakoj grupi koja najbolje opisuje kako ste se osjećali tokom protekle sedmice uključujući i danas.  Ako Vam se čini da Vam više tvrdnji podjednako odgovara, oznacite najveći broj za tu grupu. 


1. Tuga
0 nisam tuzan
1 prilicno sam žalostan
2 stalno sam žalostan i ne mogu nikako da se oraspolozim
3 tako sam tuzan i nesretan da to ne mogu da podnesem
2. Pesimizam
0 Nisam nesto posebno obeshrabren u vezi svoje budućnosti
1 Obeshrabren sam u vezi svoje budućnosti
2 Ne očekujem da će se stvari za mene dobro odvijati
3 Osjećam da mi je budućnost beznadezna i da nista nece biti bolje
3. Prošli neuspjesi
0 ne osjećam se neuspješno
1 Osjecam se neuspjesnije od prosjecnih ljudi
2 kad se osvrnem na svoj život,
vidim samo  mnostvo mojih neuspjeha
3 osjećam se kao potpuno neuspjesna  osoba
4. Gubitak zadovoljstva
0 mogu da uzivam u zivotu jednako kao sto uzivam obicno.
1 ne uživam u zivotu onako kako sam uzivao
2 stvari u kojima sam prije uživao
sada mi pružaju slabo zadovoljstvo
3 uopste ne mogu uživati u stvarima
u kojima sam prije uživao
5. Osjećaj krivice
0 ne osjećam se narocito krivim
1 osjećam se krivim u vezi mnogih stvari koje sam učinio ili sam trebao učiniti
2 većinu vremena se osjećam krivim
3 stalno se osjećam krivim
6. Osjećaji kažnjavanja
0 ne osjećam se kažnjeno
1 osjećam se kao da bih mogao biti kažnjen
2 očekujem kao da vec ocekujem  neku kaznu
3 osjećam se kažnjeno
7. Nezadovoljstvo sobom
0 ne osjecam se razocarano u sebe
1 razocaran sam u sebe
2 Ja se samom sebi gadim
3 Ne volim sebe
8. Samokritičnost
0 Ne osjecam da sma gori od bilo koga drugog
1 kritičniji sam prema sebi nego što
sam bio zbog nekih svojih slabosti i gresaka
2 krivim sebe svo vrijeme za sve svoje greške
3 okrivljujem sebe za sve loše što se događa
9. Suicidalne misli ili želje
0 Ne padaju mi na pamet misli o samoubistvu
1 Pomaju mi na pamet misli o samoubistvu, ali
ne bih to mogao učiniti
2 Želio bih se ubiti
3 Ubio bih se kad bih imao priliku
10. Plakanje
0 Ne plačem više nego prije
1 Plačem više nego prije
2 Plačem za svaku sitnicu, svo vrijeme
3 Plače mi se, ali ne mogu plakati
11. Uznemirenost
0 Nisam nista vise razdrazljiv ili napet nego prije
1 Razdrazljiviji sam ili napetiji nego prije
2 Veci dio vremena sam prilicno razdrazljiv
3 stalno sam razdrazljiv
12. Gubitak interesa
0 Nisam izgubio interesovanje za druge ljude ili aktivnosti
1 Manje me zanimaju drugi ljudi ili stvari nego ranije
2 Izgubio sam većinu interesa za druge ljude ili stvari
3 Teško mi je zainteresovati se za bilo što
13. Neodlučnost
0 Donosim odluke isto  kao prije
1 Teže mi je donositi odluke nego obično
2 Imam većih teškoća u donošenju odluka nego prije
3 Vise uopste ne mogu donijeti  bilo kakvu odluku
14. Bezvrijednost
0 Ne osjećam se bezvrijedno
1 Ne smatram se vrijednim i korisnim kao prije
2 Osjećam se manje vrijednim od drugih ljudi
3 Osjećam se krajnje bezvrijedno
15. Gubitak energije
0 Mogu da radim jednako kako prije
1 Moram da se napregnem kad nesto pocinjem da radim
2 moram sebe da natjeram da bih bilo sta uradio
3 Vise iuopste ne mogu da radim
16. Promjene u navikama spavanja
0 Spavam jednako dobro kao i prije
1 Ne spavam dobro kako sam navikao
2 Probudim se 1-2 sata prerano i ne mogu ponovno zaspati
3 Budim se nekoliko sati ranije i vise ne mogu ponovo zaspati
17. Zamaranje ili umor
0 Nisam umorniji, niti se brže umaram nego obično
1 Umaram se brže nego obično
2 Umorim se od gotovo bilo cega sto radim
3 Toliko se osjecam umorno da vise ne mogu da radim
18. Promjene apetita
0 Nisam primjetio nikave promjene u svom apetitu
1a Apetit mi je nešto slabiji nego obično
1b Apetit mi je nešto jaci nego obično
2a Apetit mi je puno slabiji nego prije
2b Apetit mi je puno jaci nego prije
3a Vise uopste nemam apetit
3b Cijelo vrijeme žudim za hranom
19.promjene u tjelesnoj tezini
0 Nisam uospte dobio/izgubio na tjelesnoj tezini
1 Izgubio/dobio sam vise od 2,5kg
2 izgubio/dobio sma vise od 4,5kg
3 izgubio/dobio sam vise od 75,kg
20. Teškoće koncentracije
0 Mogu se koncentrisati jednako dobro kao uvijek
1 Ne mogu se koncentrirati kao obično
2 Teško se duže koncentrisem na bilo šta
3 Primjećujem da se više ne mogu ni na što koncentrisati
21.Briga o zdravlju
0 ne brinem o zdravlju vise nego obicno
1 brinu me fizicke tegobe kao bolovi, napet stomak, zatvor
2 brinem oko fizickih tegoba i tesko mi je da mislim na druge stvari
3 toliko brinem oko fizickih tegoba da ni o cemu drugom ne mogu da mislim.
22. Gubitak seksualnog interesa
0 Ne primjećujem nikakve nedavne promjene u svom interesu za seks
1 Manje sam zainteresovan za seks nego prije
2 Sada sam puno manje zainteresovan za seks
3.Potpuno sam izgubio interesovanje za seks

Ukupan broj bodova____________


Rezultati:
0 -10  normalno raspolozenje
11-16 blagi poremecaj raspolozenja
17-20 granicna klinicka depresija
21-30 umjerena klinicka depresija
31-40 teska klinicka depresija
vise od 40 ekstremna depresija

Test je orjentacion i ne moze zamijeniti klinicki pregled. Definitivna dijagnoza se ne moze postaviti samo na osnovu ovog testa. On moze biti dobar orjentir za dalju procjenu stanja i da li je potrebno lijecenje.

Imate pitanja? Postavite ih ispod objave ili na neku od mojih kontakt adresa .

I ne zaboravite, depresija se danas uspjesno lijeci.
...............................................................................................................................................
e-mail:moja_saveta@yahoo.com
skype:doktor SOS

...............................................................................................................................................

Nema komentara:

Objavi komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...